Ezberci Eğitim Sisteminin Faydaları

Ezberci Eğitim Sisteminin Faydaları

Hep kötülendiği için bu konuda ayrı bir sayfa açmayı uygun gördüm. Yanlış okumadınız ezberci eğitim sisteminin zararları değil, faydaları diye başlık açtım. :)
Hep denir ki ezberlemeyin, anlayarak çalışın, düşünün. Ezberci sistem çok kötüdür.
Ama ezberlemek gerçekten de bu kadar kötü bir şey mi?
Ezberinde bize faydaları olamaz mı?
Yorumlarınızı bekliyorum.
Aşırı dar zamanda öğrenilmesi gereken bilgiler varsa, aşırı büyük eksikleriniz varsa ezberle sorunlarınızı aşabilirsiniz.
Farzedelim son 5 yıldır çok başarısız bir öğrenciydiniz. Geçer notu bile zar zor alırdınız. Hatta pekçok dersten kalıp yazın not yükseltme sınavlarına girmeniz gerekti. Bunlar gösterir ki sizin kendi kendinize kapatmanızın çok zor olduğu eksikleriniz var. Özel ders alma imkanınız da yok. İhtiyacınız olan iki şeyle uçuruma düşmekten kurtulabilirsiniz. Sabır ve ezber.
Bir soru çok zor ve anlamanız imkansız diyelim. Bilen birilerinden yardım alma ihtimaliniz de yok, evde kendi kendinize çalışmak zorundaysanız. Yapacağınız sabırla tüm çözümünü anlamadığınız soruların cevaplarını ezberlemek olmalı. (Çözümlü kitaplar kullanın mutlaka) Pes edip çalışmayı bırakmak yerine sabırla çözümleri ezberleyin. Çözüme bakmadan aynısını yazabilecek şekilde çözümleri ezberleyin. Ertesi gün zor soruları tekrar okuyup ezerberlediğiniz çözümleri boş bir kağıda yazın. Karıştırdıklarınızın çözümlerini tekrar inceleyin. Bu şekilde çalışmalarınızı sürdürün.
Çözümü ezberledikten sonra satır satır düşünün bu neden böyle yapılmış olabilir diye. Göreceksiniz ki bu ezberler bir süre sonra sizin düşünmenize yarayacak basamak görevi yapacak. Boşlukta aşağı doğru düşerken tutunabileceğiniz bir dal olacak. İnsan beyni çok zekidir. Birkaç benzeri soruda aynı yöntemin uygulandığını gördüğünde sistemi farkedip düşünmeye başlayacak. Ezberlemeden de çözümleri anlamaya başlayacaksınız.
Kısaca diyorum ki bazı öğrenciler veya bazı sorular için önce ezberle sonra anla yolunu izleyerek başarıya ulaşabilirsiniz.